Komfortowy sen bez względu na pogodę

Latem, kiedy doskwierają nam wysokie temperatury, gorzej sypiamy lub nie możemy wypocząć efektywnie. Okazuje się, że zmiana pościeli i nawykowych związanych ze snem może nam pomóc. W tym artykule zdradzimy, jak zapewnić sobie komfortowy sen bez względu na pogodę na oknem.

Kiedy za oknem żar leje się z nieba, dłużej jest widno, a powietrze gęstnieje od upału, trudniej zasnąć twardo i nie budzić się w nocy. Wiemy, jak ważny jest wypoczynek, ale latem lub zimą najczęściej mamy problemy ze snem, nie wiedząc, co jest ich przyczyną. Sprawdźmy więc, jak to zmienić.

Odpowiednie przygotowanie sypialni

Wywietrzenie pomieszczenia, w którym śpimy jest nieodzowne. Trudniej o to w czasie upałów, ale jest na to rozwiązanie. Wystarczy zostawiać na noc otwarte okno i zasłonić rolety. Kiedy tylko słońce zaczyna wschodzić, zamknijmy wszystkie otwarte okna w mieszkaniu i nie odsłaniajmy rolet od wschodnich i południowych stron. Pamiętajmy również o tym, by w pokoju utrzymywał się odpowiedni poziom wilgotności. Nawilżacze lub miski z zimną wodą okazują się nieocenione, gdy powietrze jest duszne i trudno funkcjonować.

Oddychające tekstylia i kołdry

Poliestrowe, flanelowe lub wełniane poszewki nie są sprzymierzeńcami lata. Zamieńmy je na lniane, jedwabne lub bawełniane. Możemy również kupić odpowiednie nakrycie i poduszki. Na przykład kołdra 4 pory roku sprawdzi się bez względu na sezon. Dzięki niej, zapewnimy sobie spokojny i zdrowy sen w komfortowych warunkach. W czasie upałów nasze ciało wydziela więcej sebum, więc warto częściej zmieniać poszewki i wietrzyć pościel. To sprawi, że nie zaburzymy higieny snu i nocnego wypoczynku.

Więcej produktów do Twojej sypialni znajdziesz na: https://expertsnu.pl/.

Zdrowy tryb życia

Nie bez znaczenia dla naszego snu jest tryb życia, który prowadzimy w ciągu dnia. Dostosowanie diety i aktywności fizycznej do pór roku ma niebagatelny wpływ na komfort snu. Objadanie się tłustymi potrawami latem, picie zbyt małej ilości wody i natężony wysiłek fizyczny, to najczęściej winowajcy naszych problemów z wypoczynkiem w nocy. Jeśli więc chcemy spać spokojnie, zmieńmy nawyki, nie tylko żywieniowe, ale również sportowe. Pamiętajmy, że nasz organizm jest bardziej wrażliwy na wysokie temperatury, gdy nie ozywamy go odpowiednio i nie nawadniamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *