Jaki sport dla osób starszych?

bieganieAktywny tryb życia jest bardzo ważny do zachowania prawidłowego funkcjonowania organizmu przez długi czas. Ruszać się powinny nie tylko osoby młode, ale przede wszystkim seniorzy w podeszłym wieku. Oczywiście nie mam tu na myśli sportów ekstremalnych, czy też ciężkiego wysiłku fizycznego, ale za to więcej ćwiczeń aerobowych.

Wielu seniorów uważa, że na „stare lata” nie powinni już uprawiać żadnego sportu, ponieważ jest to niewskazane. Nic bardziej mylnego. Osoby w podeszłym wieku również mogą cieszyć się endorfinami, wydzielanymi podczas wysiłku fizycznego, a także wyśmienitym zdrowiem. Istnieje wiele rodzajów ćwiczeń aerobowych, które doskonale nadają się do trenowania przez osoby starsze. W tym artykule przedstawimy kilka z nich.

Wodny aerobik

Jest to idealne rozwiązanie dla seniorów z nadwagą. Aqua Aerobik to zestaw ćwiczeń fizycznych, które są wykonywane w basenie wodnym. Tego rodzaju ćwiczenia pozytywnie wpływają na kondycję stawów i wszystkich mięśni, oraz asymilują osoby starsze z innymi ludźmi, ponieważ zazwyczaj są wykonywane w grupach.

Nordic Walking

Chodzenie z kijkami staje się coraz bardziej popularne w Europie. Sport ten, również świetnie przyjął się w naszym kraju i praktycznie w każdym mieście możemy dostrzec osoby uprawiające tego rodzaju wysiłek fizyczny. Ogromnym plus chodzenia z kijkami jest to, że nie obciążamy stawów, a jednocześnie angażujemy wszystkie partie mięśni.

Joga

Nic tak świetnie nie łączy duszy z ciałem fizycznym jak Joga” – twierdzą pensjonariusze prywatnego domu opieki w Warszawie, i na pewno mają w tym sporo racji. Joga pomaga rozpoznać osobom praktykującym naturę rzeczywistości. Jest to połączenie treningu ciała z utrzymaniem dyscypliny duchowej. Podczas ćwiczeń Jogi lepiej poznajemy siebie i skutecznie zwalczamy stres.

Najlepsze ćwiczenia fizyczne dla Seniora?

Wyżej zaprezentowane ćwiczenia pozwolą osobie w podeszłym wieku dłużej zachować witalność i dobre samopoczucie. Warto być aktywnym, ponieważ jesteśmy wtedy mniej narażeni na postępującą osteoporozę, oraz szereg innych chorób. Oczywiście nie każdy jest w stanie wykonać wszystkie możliwe ćwiczenia fizyczne, ale skorzystanie z jakiejkolwiek dziedziny sportu przyniesie pozytywne skutki. Musimy tylko pamiętać o zasadach bezpieczeństwa. Najlepiej jest skonsultować się z rehabilitantem, lekarzem, lub innym specjalistą, który dobrze zna naszego Seniora.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *